Her er jeg med

torsdag den 3. november 2011

Fantasifulde gæster

Forleden aften havde vi gæster til ost og rødvin. Det var en meget hyggelig aften, til trods for, at den ene gæst ikke måtte drikke noget med alkohol i på grund af en operation tidligt den følgende dag. Cola og ost kan også lade sig gøre.
Som tak for invitationen havde gæsterne medbragt et digt. Det tror jeg ikke, at jeg har været ude for før. Det blev vi naturligvis glade for og rørte over.
Jeg citerer et par linier:
"Selv om det hurtigt vil stå klart, vil jeg alligevel nævne,
at mine talenter til poesi så absolut er på det jævne."
Og:" Så derfor, kære X og Y, håber jeg ikke, det kommer helt på tværs,
at vores tak for invitationen bliver sådan lidt på rim og en smule per vers."
Og tilsidst:"I får lidt spirituøst med tepose-visdomsord fra ret så fjerne egne,
som en synlig tak på undertegnedes vegne."
Tepose-visdomsordene stammer fra Yogi-tebreve. Fx: "In hard times one has to show character", "Life ends, love is endless", "Wherever you go, go with all your heart", "It is important, that there is something sacred in human life", og tilsidst: "See yourself in the mirror of grace."
Sådan kan man blive klogere af at drikke te samtidig med, at man bliver inspireret af fantasifulde gæster.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar