Her er jeg med

fredag den 11. november 2011

Feriebarn

Øglen har været på ferie et par dage her i det nordvestsjællandske. Det har været rigtig godt for alle parter. Jeg har koncentreret mig om hende og ladet det meste flyde. Det har været dejligt.
Hun sov længe og fik al den opmærksomhed, hun gerne ville have. Et par gange sagde hun:"Moar", men hun har faktisk allerede nået den alder (2,5), hvor man kan forklare, at mor er hjemme, og at hun snart skal hjem igen.
Vi legede, gik tur i haven, bagte pandekager den ene dag og muffins den næste. Selvfølgelig skulle hun også spille/lege med sin elskede Padde (Ipad).
Pandekagerne skulle følges på vej af syltetøj, for som hun sagde:"Man kan da ikke spise pandekager uden syltetøj, vel?" Nej, det kunne vi bestemt ikke. Et andet udtryk fra hendes side er, sagt med rynkede bryn:" Det kan vi ikke ha´", hvis fx hunden skulle have formastet sig til at gøre et eller andet, som hun ikke lige var med på.
The muffins var med brombær, som havde ligget i fryseren, og som hun og Husbond havde plukket sammen tidligere på året. Hun fik 3 med hjem i en madkasse, én til mor, én til far og én til hende selv. Hun sad med sutten i munden og klamrede sig til madkassen hele vejen hjem.
Inden aftenen var gået, fortalte hendes mor, havde hun selv sat alle 3 til livs. Utroligt! Jeg synes der er megen mad i én!


Koncentrationen fejler ikke noget.
Hun må meget gerne snart komme igen!

2 kommentarer:

  1. Og hun vil meget gerne på besøg igen! Vi hører dagligt på "Øglen skal ud til Mårmor og Mårfar. Mor og far skal ikke med!". Så hun er ingenlunde afskrækket fra at være feriebarn, og det kan jeg ikke bebrejde hende - kage hver dag og max hygge. Måske det bare bliver mig, der kommer næste gang. Uden Øglen ;-)

    SvarSlet
  2. Du er så velkommen :-)!

    Dejligt, at Øglen gerne vil komme igen.
    Hun var nem at have på ferie.

    SvarSlet