Her er jeg med

torsdag den 27. august 2015

Min alternative sommer

Det er vist på tide, at jeg igen dukker op i blogverdenen. Men der er naturligvis en grund til, at min blog har ligget stille i så lang tid. Dette er ikke noget opløftende indlæg, så alle de, der forventer noget sjovt, ferieagtigt og sommerstemningsfuldt her, må hellere stå af først som sidst.

Sidst i maj blev jeg indlagt på Holbæk Sygehus. I april havde jeg været inde at vende med lungebetændelse, men det varede dog kun et par dage , inden jeg var hjemme igen. Efter den lille omgang skrantede jeg en del, og i slutningen af maj måtte lægen igen indlægge mig. Denne gang varede det så til midt i august. Jeg nåede at ligge på 3 forskellige afdelinger, og diverse detaljer skal jeg nok skåne jer for.
Undervejs fik jeg flere besøg og mange buketter, som var med til at muntre mig op. Orlov kom også på tale et par gange, og der var jeg så heldig, at vejret var med mig, så jeg kunne nyde friheden i godt vejr. Desuden blev jeg "løsladt" i sidste uge, så jeg kunne nå at nyde det pragtfulde sommervejr. "Fastliggeren" sagde farvel. Men jeg må nok indrømme, at min tålmodighed blev sat på en hård prøve undervejs.
Jeg kan så desværre ikke sige, at alt er godt. Der er stadig en del udfordringer, men jeg håber, at opfølgning, diverse undersøgelser og genoptræning kan klare det meste.
Jeg skal på et tidspunkt i gang med genoptræning i kommunalt regi, men jeg tror, at jeg vil spørge min læge, om jeg kan blive indstillet til et intensivt genoptræningskursus på Monte Bello i Sydspanien, når jeg er lidt mere fit for fight. Er der mon nogen, som kender til det? Jeg har naturligvis googlet det, men personlige beretninger er yderst vigtige, synes jeg.
Disse var ordene i dette indlæg, som jo også er aldeles billedløst.

28 kommentarer:

  1. Hvor er det dejligt, at du er på banen igen - jeg har savnet dine blogindlæg. Sygdom er noget værre noget, og det lyder som om, du har været igennem en slem omgang. Jeg sender de bedste tanker og ønsker dig rigtig god bedring!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak for de søde ord, Randi. Responstiden er lidt lang denne gang, for i fredags blev jeg indlagt igen. Forhåbentlig ikke lige så længe som sidst!

      Slet
  2. Kære Nonna
    Det må have været en meget barsk omgang for dig. Det glæder mig at du er hjemme igen og har mod på at blogge - du har været savnet!
    Ja, jeg kender til Montebello via en blogveninde, der ikke blogger mere (Ella), og hun skrev meget rosende blogindlæg om stedet (hvis du har lyst, kan du finde hende blandt mine Facebookvenner og kontakte hende).

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, denne sommer er gået min næse forbi! Tak fordi du fortæller om din blogveninde, men som det ser ud lige nu, har det vist lange udsigter, da jeg er blevet indlagt igen. Tusind tak for dine søde ord!

      Slet
  3. Holddaop, stakkels dig. Det er bestemt ikke sjovt, når blogpausen er så ufrivillig, som tilfældet er her.
    Jeg krydser fingre for din fortsatte bedring og for, at du kan få dig det ønskede restituerende ophold.

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej, det sjove går hurtigt af det, når man opdager hvor lang tid der er gået med at ligge på hospitalet. Desværre fik jeg det dårligere de sidste dage, jeg var hjemme, så jeg måtte indlægges igen. Jeg kommer forhåbentlig hurtigere hjem denne gang! Tusind tak for kommentaren, Ellen.

      Slet
  4. Sikke noget. Godt du er 'løsladt' igen.
    Jeg kender en ældre herre, der har været på ophold og til genoptræning der. Det skulle være et fantastisk sted, men der skal arbejdes meget og mange timer hver dag. Det havde den ældre herre ikke kræfter og energi til, samtidig med han var så fuld af smerter, så han fik ikke så meget ud af det, men er man indstillet på at træne mange timer hver dag under hele opholdet, er det noget helt andet. De går virkelig til den der.
    Held og lykke med din genoptræning.

    SvarSlet
  5. Tusind tak, Pia. Tak fordi du fortæller om den ældre herre. Jeg ved, at der bliver lagt individuelle planer for de enkelte patienter, så man må kunne sige til og fra i det omfang, man magter. Det bliver dog noget ud i fremtiden for mit vedkommende, da jeg er blevet indlagt igen! Men jeg håber, at det lykkes på et tidspunkt.

    SvarSlet
  6. V.good information , your website always post good and informative article.

    SvarSlet
  7. Nice website I really like your blogs and posts , carry on your hard work , thanks for your valuable ideas , I must apply these ideas.

    SvarSlet
  8. I believe that is one of the so much important info for me.

    SvarSlet
  9. Lots of great information and inspiration. I just would like to say thanks for your great efforts.

    SvarSlet
  10. Very nice well thanks to share this.

    SvarSlet
  11. Det må have været en meget barsk omgang for dig. Det glæder mig at du er hjemme igen og har mod på at blogge - du har været savnet!
    Ja, jeg kender til Montebello via en blogveninde, der ikke blogger mere airdrops

    SvarSlet
  12. AMazng Work Thanks for sharing this post really appreciate it

    SvarSlet
  13. thanks for sharing its awesome really appreciated
    islam

    SvarSlet
  14. Chery Pakistan has launched two crossover SUVs, the Chery Tiggo 8 Pro and Chery Tiggo 4 Pro in the Pakistani auto market in partnership with Gandhara Nissan Limited GNL. Chery Tiggo 8 Pro is a C+segment 7-seater crossover while the Chery Tiggo 4 Pro is a B-segment 5-seater crossover SUV.
    chery

    SvarSlet
  15. love it incredible keep it up best sharing amazing one production house

    SvarSlet
  16. Hello everyone! It has been a really busy time for us here at PINE64 as we’re working hard to deliver outstanding PinePhone UBports Community Edition and Pinebook Pro shipments. The big news of this month is that we’re excited to announce that a postmarketOS Community Edition PinePhone will be available for pre-order early next month. https://www.result.pk/admission-applications/

    SvarSlet
  17. love it incredible lovely amazing keep it up best sharing education

    SvarSlet
  18. Advocate vacancies are for male and female students, fresh trainees and experienced job seekers. View complete jobs details, salary package, education, courses, training and skills requirement, experience required for Advocate jobs today in govt and private sectors online. Advocate jobs for skilled uneducated, primary, middle, matric, inter, graduate, master level and above persons.attendant

    SvarSlet
  19. The globally renowned auto brand Peugeot has been in the minds of car enthusiast around the world due to its unique cars. However, the company started its operations again after the COVID-19 pandemic in 2021 and became the market player in Europe in the very short span of time.
    karachi

    SvarSlet
  20. Result congratulates to all the students, who passed their class result 2022 final exams. Students passing Result 2022 including PEC 5th Class Result 2022, PEC 8th Class Result 2022, Matric Result 2022, Inter Part 1 Result 2022, Bachelors Result 2022 and Masters Result 2022 can participate in Study Tour Lucky Draw by registering at Result.pk for free. Lucky winners will get free educational trip to Europe.
    merit

    SvarSlet