Her er jeg med

søndag den 13. april 2014

Off season 1

Da jeg ikke kunne få lov til at rejse til Spanien her i uge 15 (af SOS International) måtte vi finde på noget andet.
Sydpå ville vi, så det blev Møn!
Vi fandt et dejligt sted på Østmøn. Det kan udforskes lige her.og kan i allerhøjeste grad anbefales.


En ombygget bondegård, som nu fungerer som et charmerende bed and breakfast-sted. De første par dage var vi alene, men så kom der 4 hollændere, et helt ungt par og et par i deres "bedste" alder. De to unge mennesker skulle giftes på Stege rådhus, og "bryllupsfirmaet" alias The Wedding Planner havde booket dem ind på Bakkelund.
Jeg vidste godt, at Tønder modtog mange unge par, som ikke kunne blive gift i deres hjemland, men også Stege? Det var nyt for mig. De boede alle 4 i Holland, men den unge mand var italiener (ligesom sine forældre) og hans kæreste var inder, så de kunne ikke blive viet i Holland. Der findes åbenbart mange forskellige regler rundt omkring. De var godt tilfredse med hele konceptet på Møn. I næste uge flyver de unge til Indien og holder også bryllup der, forhåbentlig med lidt flere gæster end her, hvor kun hans forældre var med.
Læs mere på .Nonna on tour..............

12 kommentarer:

  1. Ja, der må være mange fjollede regler rundt omkring!
    Så har I set Møn med klinter og Liselund og det hele?
    Det er smukke steder, de holder sig der,
    Nyord er også noget så hyggelig, men måske mest om sommeren.

    SvarSlet
  2. Vi opholdt os mest på Østmøn, men jeg tænker også, at der er mest at se der. Naturen er utrolig smuk og indeholder vist de fleste landskabsformer? Vi var skam også på Nyord. Det fortæller jeg om i kap. 2 :-)! Mange tak, Ellen, og god søndag!

    SvarSlet
  3. Der er rigtig dejligt på Møn, og I har set nogle af de bedste steder, kan jeg forstå. Sjovt, at I også lige fik oolevelsen med brudeparret med.

    SvarSlet
    Svar
    1. Der er nemlig rigtig dejligt. Vi har været der før, for mange år siden, så det var skønt at få oplevelserne frisket op. Værtsparret fortalte, at de havde haft mange forskellige nationaliteter boende, bl.a. i forbindelse med de udenlandske bryllupper. Det var hyggeligt at løbe ind i et sådant :-)! Mange tak, Randi, og god søndag!

      Slet
  4. Det var en dejlig måde, I holdt ferie på! Og spændende at læse, at udlændinge tager til Stege for at blive gift - det er også helt nyt for mig. Naturen er meget smuk på Møn, og vi er kommet der en del tidligere.
    Rigtig god søndag aften!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, samtidig med, at vi fik set en hel del af den skønne natur, slappede vi også af med gode bøger, Wordfeud , strikketøj osv. Det er dejligt en gang imellem at holde helt fri og se andre græsgange!
      Når bureaukratiet bliver for langsommeligt eller kompliceret i andre lande, kan man åbenbart bare tage til Stege. Det unge par skulle videre til København for at få nogle attestationer på deres dokumenter, inden de fløj hjem! Tusind tak, Madame, og god søndag aften!

      Slet
  5. Møn er et dejligt sted med et flot kuperet terræn. Vi har været der mange, mange gange, også på cykel.
    Der bliver viet mange forskellige nationaliteter rundt omkring, også hernede hvor vi bor. Min svoger har stort kendskab til dette, da han tager rundt og vier mange par hernede hvor vi bor. Ofte flere vielser på samme dag. Han møder virkelig mange forskellige nationaliteter og får mange historier. Han skal jo holde en lille tale for hvert brudepar, og det kræver jo at de har fortalt/skrevet lidt til ham i forvejen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Et spændende job, din svoger har! Han møder så at sige hele verden i sin "baghave"! Jeg vidste ikke, at vielser af den art foregår rundt omkring.
      Møn er nemlig et skønt sted! Mange tak, Pia, og god mandag!

      Slet
  6. Tak for anbefaling, som skal vises til Gemalen, når han kommer hjem. Jeg vil gerne til Møn, hvor jeg aldrig har været, og vi har faktisk snakket om b&b på øen til sommer. Nu må vi se, om din anbefaling bringer os derover :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi var i hvert fald vældig godt tilfreds med opholdet, og til sommer er alt jo åbent :-)! På Bakkelund er der dobbeltværelser, og nogle af værelserne har en hems. Der er også et køkken og en spisestue til gæsterne, hvis man selv vil kokkerere. Det ligger dejligt med en stor have, grillplads osv.
      Mange tak, og held og lykke med beslutningen om en evt. Møntur til sommer!

      Slet
  7. Møn er et rigtig skønt sted, som ung pige cyklede jeg sammen med nogle venner fra Brønshøj til Møn og vi boede på campingplads i 3 uger, det var den bedste ungdomsferie jeg husker :-)

    Det lyder til en rigtig dejlig bondegårds ferie I har haft, det ser rigtig hyggeligt ud. Fortsat fin solskins lørdag - hilsen fra OddStyle

    SvarSlet
    Svar
    1. Velkommen her :-)!
      Det var så mange år siden, jeg havde været på Møn sidst, at jeg ikke kunne huske, hvor smukt det i grunden er! Vi havde ganske rigtigt et dejligt ophold i Borre. Skønne ungdomsferier glemmer man aldrig !
      Tak, og en rigtig god, solbeskinnet søndag til dig!

      Slet