Her er jeg med

onsdag den 6. november 2013

Klar, parat .....

I min verden er der nu sæsonstart for forskellige mere eller mindre kreative tiltag. Mandag aften begyndte strikkesæsonen, og snakken og pindene gik lystigt. Et af temaerne var strikkede og hæklede fisk, som skulle bruges som sangskjulere i lighed med de cupcakes, vi fabrikerede i foråret.

Sangskjulere til en pigekonfirmation
I foråret 2014 skal broderen i den samme familie konfirmeres, og han holder meget af at fiske, så det var nærliggende at fabrikere nogle fisk. Hæklede fisk hat jeg fundet opskriften på, mens det kniber mere med opskriften til en strikket fisk. Anyone?
Desuden fik vi i mandags planlagt et par udflugter, bl.a. til en lokal keramiker, som efter sigende laver de skønneste ting, bl.a. keramikknapper i den størrelse, tykkelse, farve, man måtte ønske sig. Det bliver spændende at se hendes udstilling.
Tirsdag aften var der start på en ny sæson spanskkursus. I år har vi (en exkollega og jeg) været så dristige at melde os til "Spansk for lettere øvede". Jeg må nok sige, at vi har fået kam til vores hår! På holdet er vi 3 fra begynderholdet i sidste sæson, og vi blev da også straks udpeget som de rene novicer i forhold til de andre! (Hvor pædagogisk var det lige??)
Men vi kommer stærkt igen.

Sådan er det! (Frit oversat!)
I september begyndte også læsekredsen på en ny runde. Den har jeg meldt mig ud af. Der er både fordele og ulemper ved en sådan. Til sidst begyndte jeg at føle det mere som en pligt end som en glæde at læse en ny bog, som andre havde bestemt for mig, fremfor selv at vælge. Nu holder jeg i hvert fald en pause, og så må vi se videre frem.

Siden sidst har vi også været til svigersønnens fødselsdag i Den Nye By. Det var simpelthen bare så hyggeligt, hjertevarmt og dejligt, som det overhovedet kunne være. De 4 børnebørn havde en fest og var som en sæk lopper. Jeg fik overhovedet ikke taget nogle billeder.
Vi blev trakteret efter alle kunstens regler, kaffe, te, fødselsdagsboller, choko-rugboller, lagkager, sodavand, kakao osv. Selv fuglene fik deres.

Jeg ved ikke, om fuglene har besøgt deres nye restaurant!
Og vi fik at se, hvor langt håndværkerne var kommet. Heldigvis går det den rette vej nu. Toilet-vognen skal også lige have et ord med på vejen. Når man absolut skal have en sådan, så er den her helt fin. Rummelig, lun og lys. Men det bliver dejligt at slippe for at skulle ud i al slags vejr for at komme ind i den.
Til sidst et enkelt billede fra matriklen:

Her stod legehuset!

9 kommentarer:

  1. Hvor er det modigt og spændende, at du går til spanskundervisning!
    Men jeg kan nu godt forstå, hvis det er sjovere selv at vælge de bøger, man skal læse, selv om det helt sikkert er givende at snakke med andre om en bog, alle har læst. Fuglerestauranten er noget af det sødeste, jeg længe har set.
    Uha, sikke noget at stormen tog legehuset!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kan godt lide at lære et nyt sprog, men jeg må erkende, at hukommelsen ikke er, hvad den har været :-) ! Det er bestemt meget givende at snakke med andre om bøgerne i læsekredsen, men jeg kunne mærke, at jeg pludselig trængte til en pause! Måske vender jeg tilbage. Fuglerestauranten købte min datter (www.hverdagenssurdej.dk) hos Netto på et tidspunkt. Jeg synes også, at den er både sød og sjov.
      Tusind tak, Madame, og god onsdag!

      Slet
  2. Så er der da ellers lagt i kakkelovnen til en aktiv og lærerig vinter :-) Her hos os har vi i årevis talt om, at det kunne være sjovt at lære italiensk, men vi har ikke fået gjort noget ved det. Hatten af for dig, der lærer spansk!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, mulighederne er mange for en aktiv og lærerig vinter. Der er flere ting på programmet, som jeg godt kunne tænke mig at deltage i, men det må blive en anden gang. Jeg har beskæftiget mig en del med sprog gennem alle årene, hovedsagelig tysk, så det at lære et nyt sprog ligger vel lige for. Italiensk er også et spændende sprog og i samme familie! Det er dog blevet noget sværere at huske gloserne :-)! Og det har bestemt ikke noget med alderen at gøre :-) ! Mange tak, Randi, og god onsdag!

      Slet
  3. Jeg er lidt misundelig, og jeg synes, I er friske, at I melder jer til 'for lettere øvede', men det er vel også det, der er meningen efter begynder-kurset. Jeg gik til italiensk i flere år, men til sidst blev det så tidskrævende med mange timers lektielæsning, at jeg altid følte mig lidt for dårligt forberedt, og så var det jo ikke sjovt længere. Det er lidt trist med det hedengangne legehus, men skal vi ikke bare sige, at nu er grunden i hvert fald byggemodnet mhp nyt legehusbyggeri til foråret :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, nu må vi se, om vi har taget munden for fuld mht "lettere øvede", ellers må vi jo hoppe tilbage til begynderkurset igen, selvom det ville være trist! Min kollega og jeg er faktisk mødtes mange gange henover sommeren for at holde sproget ved lige, for man kan nå at glemme meget fra april til november! Der er helt klart basis for en ny arbejdsweekend til foråret og et mere solidt legehus :-) ! Mange tak, Frue, og god torsdag!

      Slet
  4. Godt gået! Og selvfølgelig kan I klare konkurrencen mod de 'lettere øvede' :-)
    Vi har opgivet alt omkring aftenskoler, fordi vi er så meget i Sverige og ville derfor komme til at forsømme for meget. Lidt ærgerligt, på en måde, men man kan ikke få alt.

    Google er vores ven ... hvis du søger på 'knitted fish', får du masser af forslag op :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi prøver i hvert fald at tage kampen op :-)! Hvis man kunne vælge mellem aftenskolekurser og et hus i Sverige, så ved jeg godt, hvad jeg vælger !
      Jeg har søgt på dansk, da jeg ikke er sikker på, at jeg kan tyde en engelsk strikkeopskrift! Men jeg vil prøve :-)! Tusind tak, Ellen, og god søndag!

      Slet
    2. Jeg har lige søgt på "knitted fish" og har allerede fundet en let opskrift, som oven i købet er vist step by step! Tusind Tak :-)!

      Slet