Her er jeg med

torsdag den 3. maj 2012

Weekendaktiviteter

Inden den næste weekend dukker op, må jeg hellere få gjort den sidste færdig. I forgangne weekend havde vi Øglemor og hendes familie på besøg. Det var som altid hyggeligt.
Vejret var ikke det allerbedste, men ud kom vi. Begge børn elsker at være ude, og her er jo plads nok.
Dog legede de mest indenfor.
Jeg havde fundet en gammel pop-op bog frem: Ein Puppenhaus für brave Mädchen. Øglen havde ikke set den før, og hun var vældig begejstret. Desværre står der ikke årstal i den, men Lothar Meggendorfer (1847-1925) er ophavsmanden til flere forskellige "mechanische Bilderbücher".
Næste gang må Øglen og jeg hellere lave en lille historie i fællesskab om huset og dets indbyggere.




Varanen ville naturligvis også gerne være med.. Hvad sker der? tror jeg, han tænker. Han sidder så flot og følger ivrigt med.


Husbonden havde gang i nogle kævler, som skulle fragtes fra den forreste græsplæne op  på gårdspladsen. Vi har for flere måneder siden fået fældet et par gamle fyrretræer, som stod meget skævt. Det var på tide, de kom væk. Der er meget godt brænde i stammerne, og grene og nåle blev kværnet til flis, som nu ligger på forskellige strategiske steder i haven.



Desuden blev der sat bogkasser op. De havde også stået og grinet af os længe nok, til at nu var det NU. Husbonden og Svigersønnen tog fat og 1-2-3 vupti hang de på væggen. Det største arbejde var som sædvanlig at få beregnet og taget mål. Tak til Husbonden og Svigersønnen.
Det er nogle skønne bogkasser i bambus (We-do-wood), som Bo Bedres indretningskonsulent havde foreslået, og de passer perfekt i stuen.




Endnu en dejlig weekend var forbi. Reptilfamilien kørte hjem, og vi fik klaret et par opgaver mere, nu da vi var så godt i gang.
Jeg skal også lige huske, at jeg oven i det hele vandt 1000 kr. i Kræftens Bekæmpelses lotteri. Tak for det!

2 kommentarer:

  1. Deligt med sådan en weekend, hvor man både får lavet noget praktisk og hygget med familien!

    Flotte, flotte bogkasser i øvrigt.

    Randi

    SvarSlet
  2. Tak for det. Ja, det handler om lige at tage sig sammen, og så har man det jo godt med det bagefter.

    SvarSlet