Her er jeg med

mandag den 7. maj 2012

Duelighedstegn.

Forleden var jeg ude at botanisere i haven, på græsplænen helt nøjagtig. Den trængte i den grad til at blive slået, så der var basis for fund af mange vilde blomster.
Jeg nævner i flæng nogle af dem: Tusindfryd, smørblomster, mælkebøtter, forglemmigej, musevikke, ærenpris, kamille, døvnælde, hønsetarm osv.
Jeg mindes, hvordan jeg som grøn spejder i min tidlige ungdom opnåede flere duelighedstegn. Der må bestemt have været et, der handlede om naturen!










Jeg har desværre forlagt min "Grønspættebog", så jeg ved ikke, hvilken plante det sidste billede forestiller. Anyone?
Det er fascinerende med alle disse forskellige arter i græsplænen, og kønt ser det ud. Men selvfølgelig skal græsplænen slås, og når først plænen er slået, er det som om man ikke rigtig lægger mærke til alt det, der også skal nås! Det giver indtryk af en plejet have.
Så vores græsplæne er blevet slået, og i stedet for de farverige blomster måtte jeg finde på noget andet. Her kommer så nye havemøbler til legehuset. Nu mangler jeg bare et lille bord, evt. en plastikskammel, men her er plads til alle 4 børnebørn.
Også en ny sandkasse er i hus, men det er en anden historie.

2 kommentarer:

  1. Næhhh, hvor nogle fine havemøbler. Og ny sandkasse også, siger du? SÅ kommer vi snart på besøg :-)

    Fine blomster, i øvrigt. Noget kønnere 'ukrudt' end det, vi fandt ude i vores lille nyttehave i går. Lignede lidt en mutation mellem skvalderkål og rabarberblade. Som havde spredt sig über alles på ingen tid. Grrrr. KUNNE selvfølgelig have prøvet at plukke det og samle til en buket, men... nej... Der er jeres blomster lidt mere festlige :-)

    SvarSlet
  2. Jeg synes også, at møblerne er fine. Det er godt, at vi kan lokke jer :-)!
    De omtalte mutationer og andet kan du også finde her hos os. Desværre kan vi ikke spise os igennem al skvalderkålen. Vi er leveringsdygige til Irma, hvis der er nogen der spørger:-)!
    Jeg er i gang med et lille eksperiment med døvnælden. Nu må vi se, om det virker efter hensigten.

    SvarSlet