Her er jeg med

torsdag den 31. marts 2011

Leben und Stillleben






På en dejlig gåtur rundt om spidsen på Næsset, spottede jeg forskellige scenarier, som jeg ville prøve at forevige. Mange forskellige former og tilstande, som kan hensætte en i en rolig stemning og bidrage til, at gåturen bliver anderledes end normalt. Denne gang havde jeg fokus på det levende og det ubevægelige(døde).
Undervejs så jeg bl.a. et gevir af en kæmpeelg(her er det nødvendigt med fantasien!), rundede sten (de havde fået slebet kanterne af!), hunden og vintergækkene, levende, midt i alt det ubevægelige med det stille vand og den dybe grund som baggrund. Mange skulpturelle motiver efter min mening i denne levende og døde natur. Og selv om tingene synes døde, efterlader de alligevel et skær af livfuldhed.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar