Her er jeg med

tirsdag den 20. april 2010

Ekstra forår!

Jeg er begyndt at tælle ned til en Frankrigstur. Indenfor den allernærmeste fremtid kører vi til Sydfrankrig, hvor der i øjeblikket er 20-25 grader! Fantastisk. Jeg forestiller mig noget med at sidde på terrassen med en god lokal vin, evt. et stk. foie gras og ellers bare nyde tilværelsen. Selvfølgelig skal vi ud og se en masse, da det er et område, vi ikke har værer i før, slotte, vingårde, byliv etc. Vores søde naboer har investeret og inviteret.
Men først skal jeg i gang med at lave en pastasalat til den italienske buffet, som skal markere sæsonafslutningen på vores italienskkursus i aften. Da der ikke er mulighed for at varme noget som helst, bliver det en kold salat. Gad vist, hvad vores romerske lærer siger til det? Jeg har læst, at kolde pastasalater ikke er comme il faut i Italien. Men sådan bliver det. Det var ikke så nemt at finde en god opskrift på en italiensk salat, som også kan serveres kold. Jeg har kaldt min for Penne al salame.
(Penne med salami! Ja, italiensk er ikke så svært :-)) Selvfølgelig skal der også peberfrugter, oliven, tomater, parmesan osv. i. Jeg håber, at resultatet bliver godt.
Frankrig og Italien, begge skønne lande!
"Ude er godt, men hjemme er bedst".

Ingen kommentarer:

Send en kommentar