Her er jeg med

tirsdag den 5. juli 2011

Sommeraften med tapas

Midt på eftermiddagen i går kom solen frem, og det var vejr til at spise ude. Skønt, oven på weekendens regnskyl, torden og tusindvis af lyn. For øjeblikket er vi ikke de store kødspisere, men går mere i retning af - lidt, men godt.
Efter 3 uger på Mallorca, hvor jeg absolut ikke fik tapas, men diætmad på hospitalet, er jeg blevet en varm fan af netop tapas.

Jeg er ikke ude på at gå nogen madbloggere i bedene. Det kan jeg absolut heller ikke, hvad der tydeligt fremgår af den noget afslappede servering.


Her er udendørs serveringen, som bestod af : aïoli, grønne oliven og hjemmebagt rosmarinbrød efter Anders Grøndahls opskrift, rejer i hvidløgsolie med bredbladet persille, svitsede squashskiver med varme gedeosteruller og tomat, halve hårdkogte æg med tunmousse der, hvor æggeblommen normalt er, med ekstra tunmousse til (også efter Anders Grøndahls opskrift). Huskeliste til mig selv til næste gang: Afsæt bedre tid!

Dertil fik vi en øl, Carls testøl nr. 1 (Plzner) og 3 (Gylden). Plzner´en har en frisk, rund og karakterfuld humlesmag, som efter vores mening passede bedst til aftenens måltid.
Gylden er blødere med et strejf af hyldeblomst. Den har en fin, rund smag med afbalanceret maltsødme. Jeg tror sagtens, at den kunne komme på min hitliste, men passede altså ikke så godt til tapasretterne. Nogle ville måske ovnikøbet kalde den en tøseøl!
Måltidet sluttede lidt senere på aftenen med citronis med jordbær, pyntet med citronmelisse.
Husbond var ovenud tilfreds. So was I.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar