Her er jeg med

torsdag den 28. april 2011

Små og store projekter

Efter en på alle måder fantastisk påskeferie, tilbragt på matriklen med små og store børn og med et forholdsvis stort projekt, som vore unge mennesker heldigvis tog sig af, har hverdagen nu indfundet sig, og det er tid til mine mange små projekter.
Det store projekt fra påsken var færdigbygning af legehuset. Det har ligget i ruiner hele vinteren og kun ventet på kyndige og stærke hænder. Når detaljerne, såsom postkasse, navneskilt, flagstang, blomsterkrukke osv. er på plads kommer der et billede af det svenskrøde hus med hvide lister, vinduer og dør. Det er bare blevet så fint.
Med det her fantastiske forårsvejr kalder naturen og de udendørs projekter. I skrivende stund er de nys fundne ramsløg gravet ned på udvalgte steder, og der er linet op til et rabarberbed. Sådan et har jeg virkelig savnet. Jorden her er ikke særlig god (vi bor oven på en gammel grusgrav), så det er meget begrænset, hvad der kan gro. Vi har beriget den visse steder temmelig meget med dertil indkøbt muld. Desuden står 2 højbede og venter på, at jeg kommer i gang med tomater, peberfrugt, squash, chili og hvad jeg ellers drømmer om.
Gid det skønne vejr varer ved....

2 kommentarer:

  1. Ja, det gør slet ikke noget, hvis det skønne vejr fortsætter lidt endnu - vi er vist allesammen lidt i underskud med sol og varme efter den lange vinter. Jeg glæder mig til at se billeder af legehuset :-)

    SvarSlet
  2. Fuldstændig enig. Vi trænger til sol og varme, så batteriet af D-vitaminer kan lades op :-)! Hvornår legehuset bliver helt færdigt, ved jeg ikke, men øglemor har et billede på et tidligere blogindlæg!

    SvarSlet