Her er jeg med

torsdag den 9. december 2010

mig og bedste


Jeg vil lige introducere en bog her, som hedder "mig og bedste". Det er en aktivitetsbog, som henvender sig til børnebørn fra 6 år og deres bedsteforældre.
Det er en aktivitetsbog med mange forslag til samtale, klippe klistre, quizze, lege, udflugter osv. Den handler både om fortid, nutid og fremtid både for bedstes vedkommende og for barnebarnets.
Emnerne er alle mulige, drømme, fritid, skolegang, familie osv. Man fortæller hinanden, hvad man har på hjerte om de enkelte emner og noterer det ned.
Man kan udfylde sådan en bog over en weekend, eller man kan bruge længere tid, fx en uge i en sommerferie. Et er ihvertfald sikkert: Når bogen er udfyldt kender de to generationer hinanden væsentlig bedre. Sammen har de skabt et varigt minde.

At den ene af bogens forfattere er min niece, er jo bare morsomt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar