Her er jeg med

fredag den 22. februar 2013

Flere masker.....

... i dette tilfælde rendemasker.
Vi holdt vores månedlige møde i Nørkleklubben i aftes. Som altid hyggeligt og rart. Når jeg tænker på, at for godt et år siden kendte damerne ikke hinanden. Jeg var den eneste, der kendte alle. Så må man sige, at nu er vi alle som gamle veninder. Den yngste er 48 og den ældste 72, men det betyder ikke noget, når man er i godt selskab.
En af mine andre skøre ideer er, at jeg syntes, at mændene skulle med en enkelt aften. Det bliver i marts til en middag, hvor damerne kommer med maden, og herrerne serverer underholdningen. Herrerne kender selvsagt ikke hinanden, og altså heller ikke hinandens fruer, men det skal vi nok få lavet om på! Jeg glæder mig og håber, at det kommer til at gå godt.
Nu er det vist på tide at vise lidt af det, der er blevet produceret.

Huer og i forgrunden en cupcake (sangskjuler)

Flere huer og i baggrunden futsko
 
En lille jakke til et barnebarn
 
Desværre lader billedet sig ikke vende.(Drej computeren 90 grader med uret!) Lækker uldtrøje i hjemmelavet garn.

Trøje undervejs i hjemmekøbt uldgarn
Endnu en gang en tehætte i en skøn, citron/sol-gul farve
 
 Alle har gang i et eller andet, og hvis vi skulle gå i stå, så kan man jo finde alt muligt på nettet, også noget, som vi måske ikke lige havde tænkt på!

Se engang her. Kender vi ikke alle sammen nogen, som kunne bruge en sådan, fx i Illums café? Værs´go´!

Eller se engang her. De stakkels mænd går ofte glip af hjemmestrikkede ting og sager. Her har vi noget til dem: en skæghat!

Ja, jeg tror ikke, vi løber tør for ideer!

Undervejs får vi rødvin, snacks, kaffe, te, kager eller andre lækkerier. I aftes serverede jeg my American Cheesecake, som i følge de mange der har smagt den, smager bedre end alle andre ostekager, som nemt kan blive for tunge. Jeg bruger ikke flødeost, men kvark. Den smager i øvrigt bedst med ribs. Selv en cheesecake på Lindsey´s på Broadway kan ikke hamle op med den, i følge Husbonden. Selvom vi også fik et ekstra stykke on the house!

Fra et meget, meget gammelt Bo Bedre. Jeg brugte grønne druer denne gang.
Velbekomme!
















12 kommentarer:

  1. Det lyder vel nok hyggeligt med jeres nørkleklub - og også at I inviterer mændene med en aften! Sikke fine håndarbejder du viser frem. Cheesecake med kvark og ribs må prøves her, hvor vi er meget glade for cheesecakes - i den senere tid har det været med appelsin. Rigtig god weekend, Nonna!

    SvarSlet
  2. Tak for kommentaren. Klubaftenerne er rigtig hyggelige, og såvel snakketøjet som strikketøjet bliver smurt!
    Der skal husblas i denne cheesecake, så det er desværre ikke al frugt, der kan bruges. Kivi og ananas går ikke sammen med husblas. Det lyder godt og friskt med appelsin.
    God weekend!

    SvarSlet
  3. Det lyder rigtigt hyggeligt, både strikkeriet og tilbehøret. Dog må jeg sige, at min mand ikke kan være enig med din mand i, hvem der bager verdens bedste cheesecake.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for kommentaren. Vi har nogle vældigt hyggelige aftener, hvor der er plads til alt andet også end blot strikkerier. Det er en skam, at det ikke kan komme an på en prøve, hvis cheesecake, der er bedst :-)!

      Slet
  4. Nettet er fyldt med strikkeoopskrifter. Jeg var ved at flække af grin da jeg blev præsenteret for et par figurstrikkede vinterunderbukser til herrer :-)
    Jeres klub lyder hyggelig og produktiv og mon ikke I alle, også mændene, får en fornøjelig aften.
    Cheesecake er også altid et hit her, men efter en helt anden opskrift. Jeg har et par stykker at vælge imellem.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, der er ikke den strikkeopskrift, man ikke kan finde på nettet. Det er dejligt, at der er så mange tilgængelige.
      Vi har det hyggeligt, og jeg er sikker på, at det også bliver godt, når mændene er med.
      Cheesecake er altid godt. Tak for kommentaren.

      Slet
  5. Hvor er I produktive i jeres nørkleklub! Jeg kunne ligefrem få lyst til at strikke en hue - det er sådan cirka det, mine strikkeevner rækker til :-)

    Randi

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvis man kan strikke ret og vrang, så kan man komme langt. Ellers er der udførlige you-tube-klip, der hjælper én på vej.
      Huer skal der til, når det er så koldt som nu :-)!
      Tak for kommentaren.

      Slet
  6. Hvor hyggeligt med en nørkle-klub. Det bliver spændende at få mændene med en aften :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det bliver bestemt spændende at få mændene med. Jeg er helt sikker på, at de nok skal finde på noget at snakke om.
      Vi hygger os med vores nørklerier, inspirerer og hjælper hinanden. Tak for kommentaren!

      Slet
  7. Det bliver spændende, om mændene kan finde hinanden; ideen er da god nok :-)
    Den skæghat har jeg også skrevet om engang - den er altså for grim! Brysthuen var ny for mig :-) Cheesecake - det er 100 år siden, jeg har lavet sådan en. Må vist snart til det igen; det smager jo supergodt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Alle mændene er ret veltalende, så jeg regner ikke med, at det bliver et problem, ellers må vi jo sætte lidt fut i dem :-)!
      Det er utroligt, hvad der findes af strikkeopskrifter fx på nettet. "Søg og du skal finde". Cheesecake er altid godt! Tak for kommentaren.

      Slet