Her er jeg med

onsdag den 21. marts 2012

Rendemaskerne

I aften har vi vores 3. møde i Rendemaskeklubben. Det er enormt hyggeligt, og snakken går lystigt. Ind imellem får vi også strikket!
Jeg er i gang med en lille produktion af tehætter, strikket i uld efter en opskrift fundet i Femina. Opskriften er meget let at gå til, glatstrik og perlestrik. Tehætten er lavet til en Kähler tekande, men kan bestemt bruges til andre tykmavede tekander.
Nu er jeg desværre stødt ind i et problem. En fra klubben har bestilt en hætte i citrongult uldgarn. Det er meget svært at finde den rigtige farve garn og i den ønskede tykkelse (til pind 9). Jeg har søgt mange steder på nettet og fundet meget gult garn, men det har været en eller anden nuance inden for sennep eller karry, absolut ikke citroner.
På et tidspunkt troede jeg, at jeg havde fundet det rigtige, nemlig hos garnguruen Tante Grøn i Odense. Da vi kort tid efter skulle til Odense, ville jeg naturligvis ind og se, om det også var citrongult i virkeligheden. Det var det ikke.
Så var jeg lige vidt. Hvis der er nogen derude, som ved, hvor man kan købe citrongult uldgarn til pind 9, så sig endelig til!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar