Her er jeg med

torsdag den 15. december 2011

Benspænd


                                    
Så er jeg vist tilbage på min pind i forhold til blogs. I den sidste tid har jeg været udsat for forskellige former for benspænd, som jeg vil vende tilbage til. Først noget om periodens højdepunkter:

1. søndag i advent havde vi små og store gæster her til klippe-, bage-, knase dag. Det var enormt hyggeligt, og der blev fremtryllet mange spændende sager, fx: Bier i marcipan, Luciabrød, æbleskiver, småkager i alle former, flettede stjerner, juledekorationer, Waldorfstjerner. Sidstnævnte kan laves ensfarvede eller i mange forskellige farver, i silkepapir.
Det var en rigtig hyggelig weekend. De 3 yngste børnebørn fik vist spist mere, end de producerede, men det hører med. Vejret var ikke det allerbedste, så det foregik inden døre.

Der er gang i den!
                                              
Er dejen mon sød nok?


2. søndag i advent fejrede vi 5 års fødselsdag i det jyske med både middag og julefrokost for alle generationer dagen efter på den nærliggende kro. Det var også en rigtig dejlig weekend. Jeg er sikker på, at fødselsdagsbarnet nød dagen ligeså meget som os andre. Hun fik endda lov til at gå med julemanden i hånden rundt om juletræet!

Bortset fra en enkelt julefrokost, så må jeg ellers nok sige, at der er blevet spændt ben for mig i de sidste uger med alle mulige former for dårligdomme. Jeg synes, at den form for bespænd, jeg mest læser om, er noget man har pålagt sig selv, men her i hytten kommer de bare!
Det er svært at foretage sig det, man gerne vil, når der bliver spændt ben for én. Således er jeg gået glip af 2 dejlige dage sammen med 2 af børnebørnene og deres forældre, samt forskellige julearrangementer. Førstnævnte håber jeg at indhente, når vi kommer ind i det nye år.

2 kommentarer:

  1. Dejlige billeder - de signalerer masser af hygge! Dårligdomme og benspænd er træls - kender desværre også til det. Håber, at du ikke bliver udsat for mere af den slags fra nu af!

    Randi

    SvarSlet
  2. Det håber jeg så sandelig også! Jeg er heldigvis rimelig optimistisk, så jeg tror, at min kvote er opbrugt, hvad dårligdomme angår.

    SvarSlet