Her er jeg med

onsdag den 18. januar 2012

Skøn middag

I aften lavede jeg en skøn middag, efter Husbondens udsagn. Roser kan man jo ikke få nok af, både de fysiske og de psykiske, så jeg påskønner dem. Jeg får faktisk roser i overført betydning stort set efter hvert måltid.
.
Vi fik i al sin enkelthed en risotto med hvidløg, løg, persille, hvidvin, bouillon, salt og peber. Inden serveringen puttede jeg et par klatter smør (egentlig var det den nye Kærgården med Havsalt) ned i retten og pyntede den med laksesykker fra Thorfisk og ekstra store koldtvandsrejer.
Det så rigtig godt ud og smagte fantastisk.

Dertil fik vi ikke salat (nej, det burde vi måske have fået. Grønt er godt for øjnene!) Vi fik jomfruhummere fra Læsø, som jeg tilfældigvis havde i fryseren. Dem havde jeg skåret op, smurt med smør, der var beriget med hvidløg, persille, citron , salt og peber, og sat i ovnen under grillen i ca. 10 min. Uhm....

Dertil drak vi en skøn hvidvin, Pinot Grigio fra Veneto 2010 (Pinot Gris, hvis du er i Frankrig).  Den egner sig rigtig godt til fisk og skaldyr.

I øjeblikket står skallerne fra jomfruhummerne og simrer i en gryde sammen med fiskebouillon, paprika, salt og peber i en times tid.. Derefter sies skallerne fra, suppen koges lidt ind og tilsættes fløde. Så har vi den skønneste natmad, som bliver sat til livs, inden vi går i seng, sammen med resten af vinen. Uhmmm igenigen....
Velbekomme til os!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar